Tervezni előre csak akkor lehet, ha ismerjük a havi költségeinket! Ti ismeritek?
Fix/állandó költségek: amit akkor is meg kell fizetni, ha minden kötél szakad. Ilyenek a lakás költségei, hiteltörlesztés, biztosítás, víz, fűtés, áram. Ezeken nem lehet spórolni? Dehogynem a tudatos használattal. Mondjuk nem a hiteltörlesztésre (lakás, autó, személyi kölcsön, diákhitel) gondoltam, hanem az áramra, vízre és fűtésre, sőt még a biztosításra is, hiszen lehet mindig jobb ajánlatot találni! Na jó gyerek ebédbefizetésén sem lehet változtatni, kivéve ha beteg és otthon marad, de akkor az otthoni étkezés kerül pénzbe.
Változó költségek: ide tartozik az étel, ital, háztartási szerek, gyógyszer, orvos, szórakozás, stb. Ez az egyéni szokásoktól változó.
Váratlan költségek: amit hiába tervez az ember, mindig valami történik a hónapban (Murphy), amiért plusz pénzt kell elkölteni. Mondjuk egy gyerekcipő – ez mondjuk tervezhető, egy tönkrement valami, amit pótolni kell. Nálunk például a parabola antenna tartórúdjának szerelése és hopp 15 ezer forinttal megint kevesebb van a kasszában.
Mi segít, hogy ismerjük a havi költségeinket?
Nem tudok jó hírrel szolgálni, csak az adminisztráció! De megéri!!!!!
Ebben segítséget nyújthat az általam összeállított excel tábla. Ebbe lehet rögzíteni a kifizetett számlákat és a bevételeket. Így tiszta képet kapunk, hogy hová folyik el a pénz. Később pedig ez a tábla lesz segítségünkre, ha meg akarjuk nézni, hogy min lehetne spórolni. Ez a táblázat nyújt később segítségek, hogy célokat, terveket tudjunk készíteni.
Ha érdekel a táblázat, az innen le tudja tölteni, ha nem akkor írjon az anya.sporol@gmail.com email címre.
Használati útmutató:
Miért éri meg ez a kis plusz munka?
Ha megtakarításod lesz, akkor BIZTONSÁGBAN érezheted magad!
Kezdődhet a számlagyűjtés?